Day 1 - "We zijn net Spongebob, maar dan fancier"

1 augustus 2019 - Wenen, Oostenrijk

Lieve lezers,

Misschien dat jullie wel kunnen raden wie Helene heeft geforceert een stukje te schrijven (hint: it was me). En aangezien ze ook een prachtige foto heeft bijgevoegd, kan mijn dag niet meer stuk. Helene is zich nu zich aan het klaarmaken voor het slapengaan. Aangezien ze mij nu eindelijk met rust laat, heb ik even tijd om jullie te vertellen wat we vandaag allemaal hebben gedaan.

Toen we net weer terugkwamen in de hotelkamer zei Helene "Dit was echt een drukke dag." Eerst was ik het niet met haar eens, maar ze heeft gelijk. Om 6.15 opgestaan, daarna naar Schiphol, vliegen naar Wenen, met de trein naar het hotel. Eenmaal in het hotel vergeleek Helene ons met Spongebob, maar dan fancier. Na even in de buurt rondgelopen te hebben, kwamen we terecht bij een Bulgaars restaurant waar ik met handen, voeten en google translate uiteindelijk echt fantastisch eten heb gesteld (aubergine met kruiden). Tussendoor ook nog even boodschappen gedaan en tot slot ook een festivalletje meegepikt. Het festival werd gehouden achter het Raadhuis waar banken waren neergezet zodat meer dan 5.200 naar een opera voorstelling konden kijken (I may or may not have cried). De hele setting was oprecht het mooiste wat ik ooit heb gezien. Na tot slot nog wat gegeten te hebben en verdwaalt te zijn geraakt in de regen, zijn we weer terug in het hotel. Al met al hebben we allebei een super leuke, maar ook vermoeiende dag gehad. Spreek jullie morgen weer!